Στο debate που διεξάγεται στην ΕΡΤ, ενόψει του Β’ Γύρου των δημοτικών εκλογών ανάμεσα στους δύο υποψήφιους δημάρχους Αθηναίων, στην ερώτηση για τη λειτουργία της πόλης ο Κώστας Μπακογιάννης απάντησε μεταξύ άλλων:
«Έχει γίνει πολύ μεγάλη πρόοδος και η Αθήνα είναι καθαρότερη από ποτέ. Είναι καθαρή; Όχι. Αλλά έχουμε προχωρήσει μπροστά. Τι έχει αλλάξει; Πρώτα απ’ όλα η φιλοσοφία. Δεν είναι πια ο κάδος που αλλάζουμε, είναι και ότι η Αθήνα θέλει νερό, θέλει σαπούνι, θέλει απολύμανση. Το δεύτερο είναι ότι έχουμε ανανεώσει και εκσυγχρονίσει τον στόλο. Το τρίτο είναι ότι έχουμε δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην ανακύκλωση. Ξεκινήσαμε από ένα 2% και ήδη στο 10%, παρά τα δύο χρόνια της πανδημίας και θα συνεχίσουμε με αυτό τον ρυθμό για το 20% του χρόνου και για το 40% το 2028. Η Αθήνα δεν προχωράει με σχόλια και συνθήματα».
Κάμερες και συνεργασία του δήμου με την Αστυνομία για την ασφάλεια
Στην ερώτηση για την ασφάλεια ο Κώστας Μπακογιάννης απάντησε μεταξύ άλλων:
«Η ασφάλεια είναι η βάση. Ναι στις κάμερες, δεν μπορούμε να έχουμε αστυνομικό σε κάθε γειτονιά. Πόσο μάλλον που έχουμε κάμερες νέας γενιάς, οι οποίες πιάνουν ακόμη και την ηχορύπανση. Χαίρομαι γιατί συμφωνήσαμε με τον υπουργό να τοποθετήσουμε κάμερες σε 750 σημεία της πόλης. Από εκεί και πέρα, υπάρχει ένα αντικειμενικό πρόβλημα ασφάλειας. Πρέπει να αλλάξει το μοντέλο. Προληπτική κοινοτική αστυνόμευση, δηλαδή τον αστυνομικό της γειτονιάς. Χρειάζονται επιπλέον δυνάμεις. Και θέλει συνεργασία του δήμου Αθηναίων με την Ελληνική Αστυνομία, την οποία έχουμε ξεκινήσει από το 2019. Και φυσικά η πρόληψη. Φως δηλαδή. Αυτή τη στιγμή αλλάζουμε 43.500 φωτιστικά σε όλη την Αθήνα με Led. Όπως επίσης να συνεργαστούμε με τον ΟΚΑΝΑ και θα συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε. Έχουμε τον νέο ξενώνα μεταβατικής φιλοξενίας, που σώζει ανθρώπινες ζωές. Έχουμε τους χώρους ελεγχόμενης χρήσης, πρέπει όμως να το διευρύνουμε. Και πρέπει να δούμε και το θεσμικό πλαίσιο σε συνεργασία με την κυβέρνηση, να εκσυγχρονιστούμε».
Η ευθύνη της πόλης είναι του δήμου, πρέπει να έχει και την αρμοδιότητα
Στην ερώτηση για την κλιματική αλλαγή και την ανθεκτικότητα ο Κώστας Μπακογιάννης απάντησε:
«Κάναμε τη δουλειά μας γειτονιά γειτονιά. Χαρτογραφήσαμε 41 σημεία ευαλοτότητας και επικινδυνότητας σε όλη την πόλη. Κάποια τα αντιμετωπίσαμε και λειτουργήσαμε πολύ καλά με τη νεροποντή, κάποια άλλα τα δρομολογήσαμε και κάποια άλλα βρίσκονται στο σχέδιό μας για την επόμενη πενταετία. Δεν περιμένουμε λοιπόν κανέναν Ντάνιελ, για να αντιμετωπίσουμε την κλιματική κρίση, το κάνουμε από την πρώτη ημέρα.
Και να προσθέσω κάτι σημαντικό, στο οποίο μπορούμε να συμφωνήσουμε. Ένας κλαυσίγελως που έχει να κάνει με τις αρμοδιότητες, πρέπει να λάβει τέλος. Η ευθύνη της πόλης είναι του δήμου, η ευθύνη είναι και κοινωνική και ηθική και αυτοδιοικητική. ‘Αρα πρέπει να έχει την αρμοδιότητα. Όταν όλα τα φρεάτια δεν είναι ευθύνη του δήμου και στέλνει εκεί συνεργείο ο δήμος, καλά κάνει και το στέλνει, αλλά στην πραγματικότητα παρανομεί. Επιτέλους ας ξεκαθαριστεί το τοπίο. Θέλουμε εμείς την αρμοδιότητα και πάμε αν το κυνηγήσουμε μαζί».
Η Πανεπιστημίου είναι ο πρώτος πράσινος δρόμος της πόλης
Στην ερώτηση για τις υποδομές και την ανάπτυξη ο Κώστας Μπακογιάννης απάντησε:
«Η αρχική σύλληψη του Μεγάλου Περιπάτου ήταν σωστή, αλλά η υλοποίηση είχε λάθη, είχε αδυναμίες, είχε κενά. Και ναι, καθυστερήσαμε, ναι ταλαιπωρήσαμε και ναι εξοργήσαμε. Όμως το τελικό έργο της Πανεπιστημίου αποζημιώνει. Είναι ο πρώτος πράσινος δρόμος της πόλης, ένας δρόμος συμπεριληπτικός για όλες και για όλους. Πολλά δέντρα, πράσινο, χώρος, επιτέλους υποδομές για ανθρώπους με αναπηρία και έλειπε. Έχει μειωθεί σύμφωνα με μελέτη του ΕΜΠ κατά 25% η ρύπανση. Ναι, υπήρχε ένα σοκ κυκλοφοριακό στην αρχή, αλλά η κυκλοφορία έχει αποκατασταθεί.
Σε συνδυασμό με τη νέα Ομόνοια, που έχει ξαναγίνει πλατεία, έχουν ξαναανάψει τα φώτα, σε συνδυασμό και με την Κοραή, τη Βουκουρεστίου, λίγο πιο πέρα το Σύνταγμα και τη Β. Όλγας, μας βοηθάει να κάνουμε κάποια βήματα μπροστά και να γίνουμε μια πιο ευρωπαϊκή πόλη. Και αν προσθέσουμε τον Αρδηττό, το Κολυμβητήριο που θα ξανανοίξει γιατί πέρασε στον δήμο Αθηναίων, μαζί και με το Θέατρο του Λυκαβηττού, κλείνουμε σιγά-σιγά τις πληγές της πόλης, που άνοιξε μια κρίση που μας πόνεσε όλους βαθιά».
Δίνουμε τη μάχη κάθε μέρα να κάνουμε την Αθήνα περισσότερο φιλική για τα ΑμεΑ
Στην ερώτηση για την κοινωνική πολιτική, ο Κώστας Μπακογιάννης απάντησε:
«Η Αθήνα είναι μια εχθρική πόλη κι εμείς τέσσερα χρόνια κάθε μέρα, δίνουμε τη μάχη για να την κάνουμε λίγο λιγότερο εχθρική και περισσότερο φιλική. Το μεγαλύτερο σοκ για μένα όταν ανέλαβα, ήταν ότι τα σχολεία της Αθήνας δεν είχαν προσβάσεις για ανθρώπους και παιδιά με αναπηρία. Αυτή τη στιγμή και είμαι πολύ υπερήφανος γι’ αυτό, προχωράει και ολοκληρώνεται το έργο σε δεκάδες σχολεία, ράμπες, αναβατόρια, τουαλέτες για παιδιά ΑμεΑ. Συνεχίζουμε στον δημόσιο χώρο να βάζουμε ράμπες παντού. Έχουμε κάνει πάνω από 60 δρόμους νέα πεζοδρόμια, πεζοδρόμους, πλατείες και προχωράμε για να γίνει η Αθήνα επιτέλους ασφαλής.
Επόμενο βήμα στις ράμπες αναπήρων να βάλουμε αισθητήρες, ώστε όταν ένα αυτοκίνητο παρκάρει πάνω σε ράμπα, να πηγαίνει άμεσα η Δημοτική Αστυνομία. Και επόμενο βήμα, στις νέες παιδικές χαρές να υπάρχουν και παιχνίδια για παιδιά με αναπηρία.
Και κάτι ακόμη: εννοείται πως όλοι οι αθλητικοί χώροι είναι προσβάσιμοι για παιδιά με αναπηρία».
Να δημιουργηθεί ένας οργανισμός για τη βιώσιμη κινητικότητα στην Αθήνα
Στην ερώτηση για τον πολιτισμό και τα ζητήματα γύρω από αυτόν, ο Κώστας Μπακογιάννης απάντησε:
«Θα πρέπει να έχουμε Νόμο που ξεκάθαρα θα ορίζει, ότι σε εργάσιμες ημέρες και ώρες ο δρόμος δεν θα κλείνει για τίποτα και για κανέναν. Αν και δεν έχει ψηφιστεί αυτός ο Νόμος, από τότε που το κάναμε μεγάλο θέμα και φωνάξαμε, σε συνεργασία με την Τροχαία έχουμε καταφέρει να το ρυθμίσουμε.
Επειδή όμως με πήγατε στο κυκλοφοριακό και είναι κι αυτό ο πολιτισμός της καθημερινότητάς μας, θα πρέπει να δούμε ορισμένα ζητήματα. Το ένα ζήτημα είναι ότι η αναρχία που βλέπουμε σήμερα στους δρόμους, δεν είναι τίποτα άλλο από τον καθρέφτη της αναρχίας στο θεσμικό πλαίσιο. Έχουμε πολλές αρμοδιότητες, πολλούς φορείς, που περιπλέκονται. Εμείς έχουμε προτείνει, μαζί με την Ένωση Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, να δημιουργηθεί ένας οργανισμός για τη βιώσιμη κινητικότητα στην Αθήνα. Είναι σημαντικό γιατί θα μας επιτρέπει να οργανωθούμε. Από τις πιάτσες στα ταξί και τις λεωφορειολουρίδες μέχρι την ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς, η οποία είναι απολύτως απαραίτητη. Με τα νέα οχήματα που έρχονται θα αντικαταστήσουμε τα γερασμένα. Και πρέπει να μιλήσουμε για δημοτική συγκοινωνία συμπληρωματικά. Είμαστε έτοιμοι, έχουμε κάνει τη μελέτη, γι’ αυτό θα πρέπει να μιλήσουμε για επέκταση της ελεγχόμενης στάθμευσης, όπου μπορούμε γιατί δεν θέλουμε να βάζουμε τον κόσμο να πληρώνει. Και να μιλήσουμε για ένα πάρκινγκ τουλάχιστον σε κάθε δημοτική κοινότητα».
«Δέσμευση τιμής για μένα να ολοκληρώσω την πενταετία»
Στην ερώτηση για την περίπτωση που χάσει στις εκλογές, αν θα περάσει στην κεντρική πολιτική σκηνή, αλλά και για τη μεγάλη αποχή που υπήρξε στις εκλογές, ο Κώστας Μπακογιάννης απάντησε:
«Θα ξεκινήσω από το πιο σημαντικό για μένα, την αποχή. Το αποτέλεσμα της Κυριακής ήταν μια μαζική επιβεβαίωση, μια μεγάλη αναγνώριση και του έργου και του σχεδίου μας, αλλά κανείς δεν μπορεί να είναι χαρούμενος με τόσο μεγάλη αποχή. Η απάντησή μου σε αυτό ήταν ότι ζήτησα, κι ευχαριστώ τον κ. Δούκα που συμφώνησε αμέσως, να γίνει αυτό το debate. Και αν καταφέρουμε να πείσουμε έστω και έναν περισσότερο να πάει στην κάλπη, θα αξίζει τον κόπο όλη αυτή η συζήτηση.
Ως προς την άλλη ερώτηση, κλειστό συμβόλαιο, είτε είμαι δήμαρχος είτε είμαι δημοτικός σύμβουλος, η επόμενη πενταετία για μένα, είναι πενταετία της Αθήνας. Τα ίδια έλεγα και το 2019 και τα τήρησα. Τότε που ο κ. Ηλιόπουλος, ο κ. Γερουλάνος, ορκίζονταν ότι δεν θα πάνε πουθενά κι εδώ θα μείνουν, αλλά εκείνοι έφυγαν, καλά έκαναν, βουλευτές έγιναν, εγώ έμεινα. Και θα μείνω μέχρι να ολοκληρώσω την πενταετία. Είναι δέσμευση τιμής για μένα».
Στο θέμα σχετικά με τη λειτουργία της πόλης, ο υποψήφιος δήμαρχος Χάρης Δούκας ρωτήθηκε για τις προτάσεις του για το πράσινο, τις παιδικές χαρές και τους χώρους στάθμευσης στην Αθήνα κατά πόσο υπάρχει εκτίμηση για τον διαθέσιμο ελεύθερο χώρο, ώστε να υλοποιηθούν αυτά.
Ο κ. Δούκας εκδήλωσε την ικανοποίηση του διότι, όπως είπε, έβαλε στη συζήτηση το πράσινο και τις παιδικές χαρές και προσέθεσε χαρακτηριστικά ότι «αυτή η προσέγγιση του δημόσιου χώρου είναι μια προσέγγιση κεντρική».
«5 χιλιάδες δέντρα το χρόνο, 25 χιλιάδες την πενταετία» ήταν η απάντηση του κ. Δούκα σχετικά με την δέσμευσή του για την ενίσχυση του πρασίνου της Αθήνας. «Ο κ. Μπακογιάννης είχε πει 75 χιλιάδες και έβαλε 4 χιλιάδες την πενταετία. Δε νομίζω ότι είχε ερωτηθεί ότι είχε πει 75 χιλιάδες, πού θα μπουν» σημείωσε ο κ. Δούκας. Ανέφερε, επίσης, ότι υπάρχει απόφαση του 2018 για 24 οικόπεδα τα οποία είναι έτοιμα και έχουν αξιοποιηθεί μόνο τα 7, ενώ υπενθύμισε δημόσιους χώρους όπως ο Ελαιώνας, του Γουδή, ο λόφος του Στρέφη.
«Θα χρησιμοποιήσω κάθε σπιθαμή γης», «είναι ζωή, δεν είναι εργολαβία, ζαρντινιέρα και πλακάκι» σημείωσε χαρακτηριστικά, ενώ σχετικά με τους χώρους στάθμευσης απάντησε ότι πρέπει να τοποθετηθούν περιμετρικά της πόλης, καθώς είναι «μαγνήτης αυτοκινήτων».
«Η πρώτη μου απόφαση θα είναι να λύσω τα θέματα με τα σχολεία και να δημιουργήσω ασφάλεια και αξιοπρέπεια σε μαθητές και καθηγητές»
Στην πρώτη του ελεύθερη παρέμβαση ο Χάρης Δούκας επέλεξε να σχολιάσει «δεν κατάλαβα ποιο ήταν το κόστος για τον Μεγάλο Περίπατο, δεν κατάλαβα γιατί δεν προχώρησαν τα 75 χιλιάδες δέντρα και έγιναν μόνο 4 χιλιάδες» αλλά επιπλέον έθεσε το ζήτημα των σχολείων που βρίσκονται στην αρμοδιότητα του δήμου.
Αναφέρθηκε σε σχολεία σπίτια, κοντέινερ, με βλάβες και σοβάδες που πέφτουν. «Να υπάρχει σχολείο, να υπάρχουν υποδομές» είπε ο κ. Δούκας. «Θέλω να πω ότι αυτά τα θέματα της καθημερινότητας είναι πάρα πολύ κρίσιμα και δεσμεύομαι ότι η πρώτη μου απόφαση θα είναι, εάν αναλάβω τη δημοτική αρχή, να λύσω αμέσως αυτά τα θέματα, δηλαδή να βρω τα προβλήματα και με φαστ τρακ διαδικασίες με ευθύνη του δήμου να δημιουργήσω ασφάλεια και αξιοπρέπεια σε μαθητές και καθηγητές».
40 παιδικές χαρές σε 5 χρόνια
Σχετικά με τις παιδικές χαρές, ο κ. Δούκας δεσμεύτηκε ότι θα δημιουργήσει 40 παιδικές χαρές σε 5 χρόνια, ώστε να υπάρχει τουλάχιστον μια παιδική χαρά σε κάθε γειτονιά. Ο κ. Δούκας υπενθύμισε ότι στις 70 προϋπάρχουσες παιδικές χαρές, ο κ. Μπακογιάννης προσέθεσε 10, συνεπώς η πόλη πλέον αριθμεί 80 παιδικές χαρές. Σχετικά με το πώς θα βρεθούν τα χρήματα για αυτή τη δαπάνη, ο κ. Δούκας σημείωσε ότι η πόλη της Αθήνας έχει προϋπολογισμό περισσότερο από 1 δισεκατ. και είπε χαρακτηριστικά «λέτε να μην υπάρχουν τα χρήματα;».
Επιπλέον, ο κ. Δούκας τόνισε ότι η Αθήνα έχει υψηλά δημοτικά τέλη, και συνεπώς πρόκειται για υποχρέωση του δήμου να προσφέρει αυτές τις υπηρεσίες στους πολίτες, σημειώνοντας «αδιαπραγμάτευτο δικαίωμα στην ψυχαγωγία οι παιδικές χαρές».
«Η προσέγγισή μας είναι διαφορετική. Να μιλήσουμε για τις υποβαθμισμένες γειτονιές και την υποτιμημένη καθημερινότητα».
Ενίσχυση της δημοτικής αστυνομίας
Στην ενότητα της ασφάλειας, ο κ. Δούκας ρωτήθηκε εάν ο φωτισμός είναι επαρκές μέτρο αλλά και για την τοποθέτησή του στο ζήτημα της χρήσης των καμερών. «Για να κρατήσεις μια πλατεία να είναι ασφαλής, πρέπει πρώτα από όλα να είναι καθαρή, δεύτερον να είναι φωτισμένη, και τρίτον να έχει κόσμο» είπε ο κ. Δούκας, προσθέτοντας ότι δε συμβαίνει τίποτα από τα τρία «σε πάρα πολλές πλατείες» όπως την πλατεία Αμερικής, Αττικής, στον Αγ. Παντελεήμονα.
«Ο φωτισμός είναι ζητούμενο. Δεν είναι το μόνο, είναι ζητούμενο» σχολίασε ο κ. Δούκας. «Είδα ότι το 2022 στο σάιτ του δήμου, όταν ήταν διαθέσιμα 34 εκατ. για φωτισμό, αξιοποιήθηκαν μόνο τα 4 εκατ.» ανέφερε ο κ. Δούκας. «Δεν είναι φωτεινές οι πλατείες, θέλουμε πάρα πολλή δουλειά και υπάρχουν χρήματα τα οποία δεν απορροφούνται» προσέθεσε.
Σχετικά με τη δημοτική αστυνομία, ο κ. Δούκας σημείωσε ότι πριν από 10 χρόνια υπήρχαν χίλιοι δημοτικοί αστυνομικοί ενώ τώρα υπάρχουν «μόνο 200 στους δρόμους», προσθέτοντας «ελάχιστοι σε αυτές τις περιοχές που μόλις ανέφερα», για παράδειγμα στην Κυψέλη είναι μόλις 2 διαθέσιμοι δημοτικοί αστυνομικοί.
Ο κ. Δούκας τόνισε ότι πρέπει να ενισχυθεί η δημοτική αστυνομία με την οποία, όπως είπε, έκανε και συνάντηση. «Δεν είναι θέμα της δημοτικής αρχής αλλά πρέπει να πιέσουμε σε αυτό» σχολίασε ενώ για τις κάμερες απάντησε «δεν είναι προτεραιότητά μου».
Δεν είναι προτεραιότητά μου οι κάμερες γιατί σε μια παιδική χαρά το πρόβλημα δεν είναι η κάμερα αλλά να υπάρχει αστυνομία ή δημοτικός αστυνομικός
Απαντώντας σε follow-up ερώτηση, ο κ. Δούκας σημείωσε ότι «στις πλατείες, στις παιδικές χαρές, δε μου ζήτησαν κάμερες. Μου ζήτησαν να βλέπουν έναν αστυνομικό, έναν δημοτικό αστυνομικό», συμπληρώνοντας ότι «το μεγάλο πρόβλημα αυτή τη στιγμή στην Αθήνα είναι ότι έχει αυξηθεί πάρα πολύ η μικροεγκληματικότητα, η μικροπαραβατικότητα» και ο λόγος είναι ότι «δεν βλέπουν» την παρουσία οργάνων της τάξης. «Δεν είναι προτεραιότητά μου οι κάμερες γιατί σε μια παιδική χαρά το πρόβλημα δεν είναι η κάμερα αλλά να υπάρχει αστυνομία ή δημοτικός αστυνομικός, εάν συμβεί κάτι» είπε ο κ. Δούκας.
Τα έργα για την κλιματική κρίση «είναι θέμα ζωής»
«Γιατί δεν τα κάνατε τόσο καιρό;» σχολίασε ο κ. Δούκας απευθυνόμενος προς τον κ. Μπακογιάννη σχετικά με τα θέματα της κλιματικής κρίσης και της ανθεκτικότητας, πριν υπογραμμίσει ότι «είναι ντροπή να λέει ο κ. Μπακογιάννης ότι η Αθήνα δεν είναι Βόλος» και «μετά από δύο ημέρες από τη δήλωση αυτή να κρατιούνται γυναίκες στη Β. Σοφίας από ένα στύλο».
«Είναι μια ανοχύρωτη πόλη Αθήνα» τόνισε ο κ. Δούκας γιατί «δεν υπάρχει μελέτη». «Τα θέματα της ανθεκτικότητας είναι επιστημονικά, τα οποία πρέπει να τα εντοπίσουμε σοβαρά. Δεν είναι έργα εδώ και εκεί» ανέφερε ο κ. Δούκας, προσθέτοντας ότι «είμαστε σε κλιματική κρίση» και τονίζοντας την πολυπλοκότητα της κατάστασης.
«Έχουμε ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα» για το πώς η πόλη θα γίνει πιο «ανθεκτική» αξιοποιώντας τους λόφους, τα πέντε βουνά της Αθήνας, «με έργα υποδομής» και «συμπαγείς χώρους πρασίνου», «κήπους βροχής» και άλλες «σύγχρονες μεθοδολογίες και τεχνολογίες». «Για εμάς η ανθεκτικότητα είναι απαραίτητη γιατί σε αντίθετη περίπτωση η Αθήνα κάθε φορά θα έχει πρόβλημα στις κακοκαιρίες» τόνισε ο κ. Δούκας.
«Ακόμα και σε μια απλή καταιγίδα χρειάζεσαι ζωντανό χώμα, για να μπορέσει να απορροφήσει σα σφουγγάρι το νερό» είπε ο κ. Δούκας, διερωτώμενος «μα είναι αυτή η προσέγγιση των εργολάβων σήμερα στην Αθήνα;» και καταλήγοντας «εγώ το λέω πράσινο της εργολαβίας».
Ο κ. Δούκας αναφέρθηκε επίσης στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας υπογραμμίζοντας ότι «προκύπτει το ερώτημα πόσα χρήματα έχει ζητήσει ο δήμος Αθηναίων ακριβώς για να αντιμετωπίσει τη συνθετότητα, γιατί είναι μια τσιμεντούπολη με μπαζωμένα ρέματα και με μικρά έργα υποδομής;». «Υπάρχει και ένα άλλο πρόβλημα εδώ. Η δυνατότητα αυτή τελειώνει» και άρα «θα χαθεί μια χρυσή ευκαιρία για την πόλη μας» κατέληξε ο κ. Δούκας.
«Ζήτησα να πάρει ο δήμος στη γεωγραφική του επικράτεια όλες αυτές τις απαραίτητες υποδομές» είπε ο κ. Δούκας, τονίζοντας ότι «εάν με ψηφίσουν οι Αθηναίοι και οι Αθηναίες, θα αναλάβω την ευθύνη, δηλαδή με τις υπηρεσίες θα καθαρίσω τα φρεάτια, θα προχωρήσω όλες τις μελέτες και όλα τα απαραίτητα αντιπλημμυρικά» διότι «είναι θέμα ζωής».
Για Μεγάλο Περίπατο: Σαν πολίτης εκνευρίζομαι, σαν καθηγητής εξοργίζομαι
Αναφερόμενος στον Μεγάλο Περίπατο, ο κ. Δούκας υπογράμμισε «σαν πολίτης εκνευρίζομαι, σαν καθηγητής εξοργίζομαι διότι είναι μια απλή διαπλάτυνση» ενώ για τα δέντρα που φυτεύτηκαν τελικά μετά από διάφορες εναλλαγές σημείωσε ότι «δείχνει ότι δεν υπήρχε κανένα σχέδιο». Επιπλέον, σχολίασε «έγινε σε έναν δρόμο που είχε καλά πεζοδρόμια», «ούτε ποδηλατοδρόμος, ούτε κάτι άλλο εξεζητημένο» ενώ «συνεχίζει να υπάρχει κυκλοφοριακό κομφούζιο διότι ακριβώς μίκρυνε ο δρόμος χωρίς να υπάρχει διεύρυνση σε υπόλοιπες διαδρομές και οδούς». Ο κ. Δούκας αναφέρθηκε ξεχωριστά στο κλείσιμο της λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας, το οποίο έγινε όπως είπε «χωρίς μελέτη και σχέδιο», με αποτέλεσμα «να κοπεί στα δύο» το κέντρο της πόλης και «οι άνθρωποι που είναι στο Μετς και στο Παγκράτι να πρέπει να περάσουν από το Σύνταγμα και την Ομόνοια».
«Δεσμεύομαι ότι θα ανοίξει η Βασιλίσσης Όλγας» υπογράμμισε ο κ. Δούκας «για να μπορέσουμε να βοηθήσουμε τους ανθρώπους να κυκλοφορήσουν λίγο περισσότερο άνετα. Δεν αρκεί. Αλλά να δώσουμε μια πρώτη ανάσα».
«Το πώς θα διώξουμε το αυτοκίνητο από την πόλη είναι σύνθετο και δεν είναι τυφλές κινήσεις» απάντησε ο κ. Δούκας στον κ. Μπακογιάννη, προσθέτοντας ότι σε άλλες πόλεις της Ευρώπης εφαρμόζονται δοκιμαστικές περίοδοι σε μικρούς δρόμους, ενισχύεται η δημοτική συγκοινωνία και γίνεται χρήση άλλων κινήτρων για να προχωρήσει «η ήπια κυκλοφορία».